Uppdatering

Först vill jag bara säga tack för alla fina kommentarer, det värmer :)!

Idag är det måndag och en ny vecka- snart är våran snutt två veckor gammal! Herregud, tiden bara rusar iväg.
I fredags var vi på bvc med liten och han hade faktiskt gått ner i vikt, när han föddes vägde han 3510 och när vi for hem från BB vägde han 3580 och nu i fredags vägde han 3510- samma som födseln. Så på onsdag ska vi dit igen och kolla så han gått upp lite gran iaf, annars får vi se vad som händer.

Det är skit tråkigt att våran dator har pajat så man inte kan lägga in bilder :(, har jätte mycket från förlossningen och BB men datorn kommer väl tillbaka snart och då ska jag lägga ut dom!

Snutten ligger och sover just nu och jag funderar på att lägga mig en stund jag med och vila, tror jag behöver det. Idag händer inte mycket, blir att vara hemma bara. Kanske städa rummet och sånt.
Tobias är hemma hos sig och det SUGER. Eftersom jag bor hemma så kan ju inte Tobias vara här jämt, det kostar ganska mycket pengar att ha en till person i hemmet-plus min systers pojkvän då som också är här.
Längtar SÅ mycket tills vi flyttar ihop- jag tror allting blir mycket enklare då.. måste bara få en lägenhet nångång.

Någonting som jag är super nöjd med är min kropp just nu. I början av graviditeten vägde jag 66 kilo (min normalvikt alltså) och i slutet av graviditeten vägde jag 70 kilo, jag gick alltså bara upp 4 kilo! Och ändå vägde lillen så mycket, helt fantastiskt tycker jag. Men iaf, just nu väger jag 60 kilo. Jag har alltså gått ner i vikt.. jag har nog inte fattat själv hur sjuk jag egentligen varit under graviditeten och att det faktiskt påverkat mig.
Men mig gör då det absolut inget! Jag är hur nöjd som helst, känner mig faktiskt snygg för en gångs skull :)
Lite orolig är jag dock eftersom jag har lite "anorexia" varning på mig. Jag hade en period då jag slutade äta och gick ner massa i vikt osv och jag kan inte hamna där igen, vem ska ta hand om min lilla då? Och dessutom så måste jag äta bra för att kunna ge honom mjölk.. men jag märker i sättet jag tänker när jag ska äta att jag fortfarande har det där i mig, men det är väl positivt att jag är medveten om det?
För Harrys skull försöker jag att inte ha mina små tankar och idéer.. jag tänker inte hamna i nån skit igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0