Alla har olika åsikter

Blir så less på alla som säger att jag förstört mitt liv för att jag skaffat Harry.
Ursäkta men jag kanske inte alls känner så? Och varför anser alla att det man "ska" göra när man är tonåring är att supa,ha massa kompisar, vara borta jämt och ha olika pojkvänner innan man stadgar sig?
Jag förstår mig inte alls på människor som säger att vi som ´skaffar barn tidigt förstör våra liv- ni vet ingenting om våra liv eller intressen!
Jag tex anser verkligen inte att jag förstört mitt liv. Mitt liv har bara börjat och har fått en mening nu. För jag ser ingen mening med att strula omkring, supa och festa hela tiden. Har aldrig legat i mitt intresse och bara för att jag fyllt arton så ska det göra det eller?
Även om Harry inte var planerad av mig eller Tobias så ångrar jag inte alls att jag blev gravid.. tror det var en mening med det och jag älskar mitt liv nu! Aldrig varit lyckligare.
Visst ibland är det ett helvete med alla problem och måsten som finns när man är vuxen, men utöver det så är Harry det bästa och finaste som hänt mig.
Jag har inte förstört mitt liv och tycker att folk kan sluta säga så, för vi kanske inte anser det.

Däremot förstår jag människor som säger att många unga inte vet vad det innebär att ha barn. Hur mycket tid och pengar de kräver! Och att ens "ego tid" är slut nu- man måste anpassa sig själv till barnet, barnet kommer inte anpassa sig efter dig. Och du kan inte gå ut lika mycket och inte göra precis som du vill. Allting kräver planering och det tar en timme extra att komma iväg någonstans.
För det är sant, vissa ska helt enkelt inte skaffa barn i ung ålder. Men det gäller inte alla. Så alla ni som INTE känner någon som är ung och har barn, säg ingenting. Ni vet ingenting egentligen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0