Under dagen..

.. har vi inte gjort mycket. Vi åkte ju till Tobias pappa och hade "andra" julafton där. Det var jätte trevligt och Harry var så charmig och underbar. Han är alltid så otroligt glad och social, pratar med allt o alla! Att han är skygg i början är inget, han vänjer sig fort och charmar alla.
Jag ville ju först inte åka pga av det med Tobias föräldrar men hans kusiner har jag absolut ingenting emot. Dom är hur gullig och trevliga som helst!

Jag vet ju inte om ni kära läsare vet vad som hänt mellan mig och Tobias föräldrar.. skrev det för länge länge sen men har nog fått nya läsare sen dess också.
Det var iaf när våra båda familjer samlades för att diskutera det här med att jag skulle behålla barnet- allting blir ju så jävla stort bara för att jag var "ung"- mina föräldrar visste redan och vi skulle alltså berätta för Tobias föräldrar då.
Mina föräldrar har varit redan från början att "nu är situationen som den är, ingen idé att älta och bråka, utan vi hjälper er med allt ni behöver och finns här för er". Tyvärr hade ju inte Tobias föräldrar den åsiken, och nog kan jag förstå att man säger olämpliga saker när man blir chokad men det finns en gräns för vad man säger och sen för hur länge man står fast vid den åsikten. Jag tycker INTE man kan komma 4 månader senare, utan att ha bett om ursäkt, ochg tro att allting är jätte bra och att alla är vänner igen. Eller att dom ska få träffa Harry hur mycket som helst fast han var "den där ungjäveln" innan han ens var född?
Nej, man attackerar inte ett oskyldigt barn som inte ens är född en och som inte har gjort någonting, och man säger inte vissa saker. Så är det, och det står jag fast vid.

Nåja, det var hur som helst trevligt och just nu sitter jag här.
Jag och Tobias hyrde film och vi har sett en nu, men orkar inge mer. Ska sitta här vid datorn ett tag sen sova. Imorgon ska vi bara städa och ta det lugnt, se film o mysa :)

Här kommer mer bilder från julafton









Kommentarer
Postat av: Warg

Jag minns för nästan 2 år sedan när larmet gick på passagen blogg. Det finns en ung tjej på en blogg, hon mår dåligt och behöver hjälp. Anne-Sofie, Anna-Karin, jag och några till skyndade till undsättning.



Vi försökte stötta dig och peppa dig så gott vi kunde och gladde oss när du mådde bättre.

Jag kännde någonstans att du hade det jävlaranamma som behövdes för att ta dig vidare.

Och se på dig nu, en sprudlande glad mamma med egen familj. Du fixade det, ni fixade det och det gör mig så glad.

Vi kanske gjorde någon nytta, men du hade nog fixat det ändå. Jag vet inte hur det är med dom andra, men jag har hållit ett vakande öga på dig.

Nu känner jag mig lugn, men tittar till dig ändå med jämna mellanrum.

Förhoppningsvis ordnar det till sig mellan dig och dina svärföräldrar också så småningom.



Varma julkramar

2010-12-26 @ 12:37:46
URL: http://blogg.passagen.se/ulvr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0