Ett nytt år= helt ny start

Välkommen till min blogg :)

Min blogg kommer handla om mitt helt nya liv som startar nu, år 2010.
Allting kommer förändras nu.. exakt allting.

Kanske en kort presentation skulle sitta bra innan jag börjar berätta varför.

Namn: Amanda Toldshöj
Ålder: 17 ( fyller arton i april )
Förhållande: Lycklig med min Tobias
Bor: I Luleå

Hm.. hur ska man börja egentligen?
Den 27 december 2009 fick jag reda på att jag är gravid. Känslorna till en början var bara ett enda stort kaos. Jag visste inte alls hur det här skulle gå eller vad jag skulle göra. Men ju mer jag tänkte på det ju enklare var beslutet ändå, klart jag skulle behålla barnet. Jag hade känslor för det redan från början.
Min pojkvän har varit stöttande i det här beslutet redan från början. Han har sagt att hur jag än väljer att göra så stannar han med mig.

Just nu är jag i vecka nio, ett bra tag kvar alltså tills bebben kommer. Men vi längtar!
Som det är just nu njuter jag inte alls av att vara gravid, jag har konstant illamående så jag får nästan inte i mig någon näring! Men vi får hoppas att det lugnar sig i vecka tolv som alla påstår att det ska.

Årets andra stora händelse är att jag och Tobias flyttar till en lägenhet innan bebisen blir född, det blir riktigt rolig och spännande!
När jag fyller arton kommer jag önska mig presentkort på IKEA! För nya möbler behöver vi verkligen. Speciellt en stor säng där vi inte bråkar om utrymmet ;).

Imorgon händer det grejer. Då ska både min och Tobias familj samlas för att diskutera detta. Eftersom vi är så pass unga är dom orolig, och det förstår jag till hundra procent.
Men min familj är hur stöttande som helst, dom tittar redan på barnvagnar dom ska köpa till oss osv.
Vi kommer få all hjälp vi behöver så inte blir det synd om det här barnet inte.

 

Nej, nu måste jag ta en illamående tablett och försöka sova!
Ska skriva mer imorgon.

God natt

 


Kommentarer
Postat av: Chasmin

Hej Amanda! Riktigt glad för din skull :)

2010-01-10 @ 01:20:34
URL: http://chasminmk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0