Kan det vara nära?

Hej!

Jag är i vecka 37+6 och har börjat komma in i en period där det bara känns som om jag går och väntar på att förlossningen ska sätta igång. Jag undrar om det finns några tidiga tecken på att den stora dagen börjar att närma sig, förutom att slemproppen lossnar el vattnet går. Eller att värkarna börjar komma? Jag tycker mig känna förändringar i kroppen så som att jag är rastlös, speciellt på natten, har diareé, kissar jätte ofta, börjat få acne nu utan att ha haft någon under graviditeten, smärta i ljumskarna plus att jag är mer hungrig än vanligt. Kan detta vara tecken på att något är på gång inom snar framtid?



/Maya

Experten svarar:

Hej!

Ja, det är helt rätt att du går och väntar på att förlossningen ska sätta igång!  Det gör att man är beredd till ett förlossningsarbete. Man sover sämre för att vara lättväckt. Du nämner ju många bra små tecken själv, tarmarna blir påverkade.  Barnets huvud trycker på blåsan. Livmodern är värkbenägen och du är lite extra hungrig. Laddda inför förlossningen, det låter inte helt orimligt att du snart föder. Du har ju trots allt "bara" 4 veckor kvar av din beräknade graviditetslängd, inkl 2 veckor över tiden. De flesta föder inom 1 v före resp 1v efter beräknande datum.

 

OMG.. jag är typ nervös nu. För de senaste veckan har jag som känt på mig att det kommer hända något.. jag går som och "väntar". Precis som hon i brevet (hittade på growingpeople.se) så har jag ryggont, kissar hela tiden,sammandragningar äter ofta och det känns annorlunda när bebisen rör sig, sover dåligt och oroligt.. Jag har länge gått och trott att bebisen kommer komma tidigare men kan det verkligen vara så?

Vad tror ni? Kommer lillen snart eller är det bara inbillning? Kroppen kanske lurar mig..


Kommentarer
Postat av: Sussi

Kroppen lurar dig knappast dock så förbereder den sig, mycket som händer nu sistveckorna så! :)

2010-07-12 @ 11:44:02
URL: http://susssir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0