Ett litet inlägg och svar till Anna

"Brukar att gå in och kika på din blogg lite då och då! Det som intresserar mig är att du kommer bli en hur bra mamma som helst, men hur reagerade du när du var gravid`? om det nu ex inte var menat, eftersom du är väldigt ung! med vänligahälsningar anna"

Tack så jätte mycket för att du tror jag kommer bli en bra mamma! Jag får inte höra det ofta och känns så bra när någon säger det.
Jaa.. jag misstänkte redan natten då jag och Tobias gjorde lillen att jag var gravid, för jag hade ägglossning precis i den stunden. Och efteråt när vi låg och och myste så sa jag det åt Tobias att nu blir det förmodligen en bebis- Haha liksom. Hur rätt hade inte jag då?
Sen kom symtomen-illamående, ömma bröst, trött och humörsvängningar. Min mamma var dessutom på mig om min mens fast den bara var 4-5 dagar sen, men jag tror hon kände på sig något. Så jag bad min pappa köpa ett graviditetstest "bara för att mensen skulle komma nån gång". Det var jag,min syster och Tobias hemma när jag tog testet. Tobias låg i sängen och jag gick runt som en psykpatient.. jag vågade inte titta på testet så min syster fick göra det.. ungefär så här lät det:

Jag- Hur många streck är det?
Elin- Två
Jag- VA!? Nej, men allvarligt hur många streck är det? Är dom tydliga?
Elin- Men det är två röda streck, väldtigt tydliga.
Så börjar jag gråta och skrika och springa runt i mitt rum. Jag fattade verkligen inte att jag satt mig i den situationen.. och vilken panik jag kände i hela kroppen! Vad fan skulle jag göra nu? jag ville inte göra abort, så jag tänkte på hur det skulle bli med skolan, Tobias, mina föräldrar, pengar allting. Och sen blev jag arg. Jag var helt panikslagen och Tobias bara ligger där i sängen och är hur lugn som helst, vad fan! Varför är människan så lugn?
Så jag börja skrika åt Tobias och gorma med honom, han låg ju bara där. Sen ringde mamma och pappa och frågade vad testet visade- Jag ljög. Jag sa att det var negativt och allting var bra (allt medans gråten bara låg och väntade på att få avsluta samtalet). Självklart ska då min mamma börja med en lång föreläsning om varför jag inte kan ha barn nu osv. Så det kändes ju ännu bättre.

Sen kommer jag faktiskt inte ihåg så mycket.. Tobias sa hela tiden att han är med mig vad jag än beslutar och ja. Vi vet ju vad jag valde och jag ångrar det inte en sekund. Paniken jag kände då var naturlig rädsla eftersom jag vet alla åsikter om "unga" föräldrar osv. Men aldrig att jag ångrar att jag valde att behålla min och Tobias lilla skatt.

Oj.. nu blev det ett LÅNGT inlägg men så gick det alltså till när jag fick reda på att jag var gravid.
Allting är annars jätte bra i mitt liv just nu.. bebisen är SÅ stor nu! Det är så häftigt när man känner varenda rörelse den gör där inne i magen, och jag o Tobias brukar ligga och gissa kroppsdelar på bebisen, för ibland får man tag i en armbåge,fot,hand eller ben :).
Nästa måndag ska jag på ultraljud!!! Längtar så jäkla mycket, då får vi se våran bebis <3.

Har börjat sommarjobba nu också, tungt som fan men jävligt roligt ändå. Tanterna är så söta och pratar om min mage hela tiden :) Jätte roligt.
Snart ska vi på IKEA och köpa sängen också (var slut när vi var där), känns så mysigt. Jag vill verkligen få allting klart nu. Vill börja "boa" som det kallas, vagnen är nu beställd iaf och nu saknas spjälsäng och bilbarnstol.

Tänkte bjuda på några rykande färska bilder också på bebis magen vecka 30+5




Nu är jag i vecka i 32 (31+1)

Kommentarer
Postat av: Gabriella Andersson Ryytty

Vilken fin bebis mage. Jag tror att det kommer att bli jättebra. Du kommer att bli en SUUPER bra mamma.



Hoppas att vi får se underverket♥ Vårat lilla kusinbarn ;]



// Gabriella, Christoffer, pernilla & stina

2010-06-20 @ 12:41:53
Postat av: adina

Vars har du sommarjobbat?

2010-08-03 @ 21:55:43
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0