Herregud..

Jag har inte skrivit på TVÅ VECKOR! Damn.. trodde det var typ.. en vecka sen. Hm jaja, det visar ju bara hur lite tid jag har.
Ska verkligen försöka bli bättre men det känns inte som att jag har någon ork.. tänker på bloggen hela tiden osv men jag vet inte, det händer bara inte. Typ samma med pluggandet..

Jaja, sist jag skrev så var ju allting väldigt negativt och surt men nu är allting super bra ju! Det är inte vår här längre, det är sommar. Över tjugo grader varje dag, underbart :).
Sommaren ger mig så många minnen dessutom.. nu är det ett år sen jag och Tobias träffades för första gången och snart är det ett år sen vi blev tsm, sjukt.
Vi har verkligen haft våra upp och nedgångar men på senaste tiden så har allting bara varit underbart <3
Jag tror verkligen att det kommer bli bra det här, vi har kommit närmare varandra och nu är det dessutom sommar snart.. våran lill bebis kommer och vi ska flytta osv. Usch vad underbart, får man vara så här lycklig?
vågar man vara så här lycklig?

Även om sommaren ger mig många underbara minnen med min Tobias<3 så HATAR jag den också.. har världens jävla pollenallergi och eftersom lilla jag är gravid så får jag inte äta allergimedicin.. jag får klara mig med ögondroppar (som inte hjälper) och nässpray (vi får se om det funkar).. det är så jävla hemskt.
Svullen i ansiktet, ögonen rinner och är små (de krymper) mina luftvägar är igen täppta så ingen sömn får man på nätterna, det är ett rent helvete.

Bebisen mår bra! Den busar runt som vanligt och för några dagar sedan så puta den ut med sin lilla rumpa!! Min älskade bebise där inne <3. Så fort jag tänker på förlossningen och jag faktiskt ska få min egen älskade dotter/son så börjar jag alltid grina. Jag älskar denna person så mycket så de går inte att beskriva..
En liten jobbig sak är att jag läker som kran.. mina bröst alltså. Helt sjukt är det :O men det känns samtidigt tryggt för nu vet jag att jag kommer kunna amma mitt barn.

Jag läser massa olika "mamma" bloggar och en tjej hade skrivit om det här med sex under graviditeten.
Jag håller med henne fullständigt om att det är ganska obehagligt.. tänk er själva att ni har sex och så börjar någonting i er sparka osv.. det känns så fel. Det är ju mitt barn där inne och att den börjar sparka som en tok under sex gör att det känns fel, som att den tar skada eller så.
Jag vet ju att bebisen inte tar skada, när kvinnan får orgasm så gör det barnet lycklig (den får som en sorts massage) men avtändande är det.
Sen så har man inte så stor sexlust heller, iaf inte jag. Jag känner mig så otroligt osexig, bara tjock och klumpig. Tyvärr så tycker ju Tobias att jag blivit sexigare osv, haha men han har tagit det bra att vi inte har sex lika ofta.
Det är ju något han får ta, det blir bättre sen när man INTE har en tokunge som tjoar omkring i magen när man försöker ha lite mysiga stunder.
Men klart man önskar att man hade varit en av dom som får ökad sexlust under graviditeten ;).

Haha, jaja.. ska kanske lägga mig en stund. Den här allergin tar kål på mig

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Mattsson

Hej!



Så glad jag blir när jag läser att du har det ganska så fint just nu. Och att bebisen mår gott där i din mage! Jag får nästan tårar i ögonen när jag läser att den putade ut med sin lilla rumpa. Då minns jag precis hur det kändes att ha en liten bebis därinne i sig. Någon levande som inte var jag själv. Så häftigt! Det mest häftiga jag någonsin upplevt i mitt liv hittills!



Du har hittat en balklänning också, läser jag. Härligt! Jag önskar att du får det jättefint på balen.



Gissa om jag kommer att kika in här i din blogg lite då och då för att se hur det går.



Mina förlossningar har varit helt underbara upplevelser. Och när jag sedan hade det där lilla livet i min famn, och barnets pappa grät av glädje, ja, då fanns paradiset på jorden i den stunden.



Ha det fint! Och krama om din Tobias från mig. Han blir en jättefin pappa, tror jag.



Kramar

Anna-Karin



2010-05-18 @ 15:57:14
URL: http://www.maskroskvinnan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0