Svar till anonym

Anonym om Det är inte underbart att vara gravid:
no offense, men du och din kille kanske borde ha övervägt detta beslut. Ni kanske båda känner att ni är "redo", men är erat förhållande redo? Enligt mig så går man inte bara och skaffar barn med vem som helst, är han någon du tillexempel vet att du kommer vara tms med resten av livet? Eller är det bara något du vill att ni ska vara? Det är dålig stil att skaffa barn när man vet att man ändå kommer skiljas åt - tänk på barnet! Ni har varit tms i några månader, wow. Barnet är några veckor och du och din kille verkar redan ha fått problem med varandra (utgår från din blogg) och du beskriver din pojkvän som omogen och att du redan har funderat över om ni ens kommer att kunna hålla ihop. Men annars, visst, kör hårt morsan - men själv hade jag inte velat ha den uppväxten.

Ursäkta, men det finns vuxna människor som skaffar barn och sen skiljer sig. Varför skulle det bli mer synd om det här barnet för det?
Jag kan lova dig att det verkligen inte kommer bli synd om detta barn, det är det absolut sista som kommer hända.
Och jag har aldrig någonsin skrivit i den här bloggen eller sagt att vi är redo för det här! Det här var defenitivt en oplanerad graviditet och Tobias har sagt att han inte vill bli pappa nu och det har jag full förståelse för och respekt för.
Jag har sagt att han behöver inte vara tsm med mig, det här var mitt beslut och jag förväntar mig inegnting av honom om det skulle bli så att han lämnar mig.
Men nu är ju faktiskt situationen som den är och han har valt att stanna kvar och börja tycka det ska bli roligt och spännande.
Och vem har ett problemfritt förhållande? Vi har absolut våra bråk och tjafs men det vi vet är att vi vill ge det här en chans och skulle aldrig ge upp så lätt.
Fattar inte hur du kan sitta och döma någon pga av deras ålder. Herregud, det finns så många vuxna där ute som skaffar barn fast dom inte kan ta hand om det eller inte har fast förhållande.
Men om du anser att det blir synd om barnet så tycker jag enbart synd om dig som är så otroligt inskränkt och negativ.
Mitt barn kommer få den absolut bästa uppväxt som finns för den kommer vara omringad av människor som bryr sig och älskar den. Och även om vi skulle göra slut jag och Tobias så skulle han få ha vårat barn varanan vecka osv, så mitt barn går det ingen nöd på!
Det kan jag lova dig :)

Kommentarer
Postat av: Denize - Mamma till Emilia & Liten i magen

sv: Kläderna du syftar på med "älskling" skrivet på osv är av märket Lundmyr of Sweden. Googla på det så kommer du hitta massor av sidor som säljer deras grejer.



Annars var mina kläder köpta på Åhlens city (märke: Parvel) och från Ellos =)

2010-03-05 @ 09:39:08
URL: http://dempaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0